FANDOM

NerissaABlack
Nerissa Andromeda Black

Informacje biograficzne
Data urodzenia 6 listopada 1952
Status krwi Półkrwi
Tytuł(y) Stażystka w Biurze Aurorów (dawniej)

Szukająca drużyny Ślizgonów (dawniej)

Wygląd zewnętrzny
Kolor oczu Błękitne
Kolor włosów Czarne
Rodzina
Rodzina † Cassiopeia Hydra Black (matka, czysta krew)

† Shelby Winchester (ojciec, mugol)

Zdolności magiczne
Różdżka 12 i ¾ cala, ostrokrzew, pióro feniksa, niezwykle giętka
Bogin Morderca jej rodziców
Patronus Brak informacji
Zawód/Praca Łowca nagród (oficjalnie)

Łowca artefaktów (także: złodziej)

Dom

Slytherin

Przynależność Zakon Feniksa

Pokątna
Ministerstwo Magii (dawniej)

Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie (dawniej)

Ród Black (wydziedziczona)

Treść cytatu

Autor cytatu

BiografiaEdytuj

Ojciec Nerissy zmarł długo przed jej narodzeniem. Jeszcze zanim jej matka dowiedziała się, że była w ciąży. Został zamordowany przez Śmierciożercę, który uznawał mieszanie się czarodziejów z mugolami nie tylko za abominację, ale coś godnego największej kary. Cassiopeia, której rodzina odmówiła udzielenia schronienia i pomocy, od tamtej pory się ukrywała. W samotności wychowywała swoją córkę na farmie na dalekiej północy Wysp Brytyjskich, dzień w dzień otaczając ją potężnymi zaklęciami ochronnymi. Jedynymi rówieśnikami, z którymi miała kontakt Nerissa były mugolskie dzieci z wioski nieopodal i pociechy najbliższych, zaufanych przyjaciół matki, którzy co jakiś czas je odwiedzali.

Dni mijały jej na zabawie, nauce i lataniu na zabawkowej miotle. Pomagała matce w prowadzeniu gospodarstwa i spędzała wolny czas w otoczeniu natury. Nie mogła się doczekać swojej pierwszej różdżki i przygody w Hogwarcie. Tiara przydziału miała większe trudności z przydzieleniem jej do jednego z domów, ale ostatecznie padło na Slytherin, co sprawiło, że z początku Ness nie miała łatwego życia w szkole. Najpierw nie mogła dogadać się ze swoją wyjątkowo krnąbrną i kapryśną różdżką, koledzy Ślizgoni patrzyli z góry na jej status (niby była z domu Blacków, ale jej matka została wydziedziczona, a jej egzystencji Blackowie nigdy nie uznali), zaś pozostali mieli trudności z przekonaniem się do niej z powodu jej przynależności do Slytherinu.

W końcu jednak wszystko zaczęło się układać. Zaczęła odkrywać, co lubi i w czym jest dobra. Nie zwykła przykładać się specjalnie do nauki, ale nadrabiała sprytem (czasem również oszustwem), talentem i wygadaniem. Przodowała w zaklęciach, transmutacji, obrony przed czarną magią i runach. Uwielbiała się pojedynkować i była w tym naprawdę niezła, o czym świadczą jej imponujące wyniki z Klubu Pojedynków. To było jedyne zajęcie, poza Quidditchem, które w szkole wywoływało dreszczyk emocji i adrenalinę. Przez parę lat była szukającą w drużynie Slytherinu, ale tylko dlatego, że uwielbiała szybko latać na miotle, właściwie od zawsze - raczej nie interesowała jej gra zespołowa. Mała, zabawkowa miotła była jej ukochanym przedmiotem dopóki z niej nie wyrosła. Spała z nią do szóstego roku życia. Potem miotły robiły się trochę większe, bardziej zwrotne i szybkie. W szkole jej ulubionym przedmiotem była opieka nad magicznymi stworzeniami - w szczególności fascynowały ją te groźne i niebezpieczne.

Niestety nie trwało to wiecznie. Jej uczęszczanie do Hogwartu wiązało się z ryzykiem, że Śmierciożerca, który pozbawił życia jej ojca, odnajdzie ich kryjówkę. I tak się właśnie stało. Cassiopeia wraz ze swoją córką usiłowały uciekać przez kominek podłączony do sieci fiuu, jednak tuż przed ich przeniesieniem mordercze zaklęcie ugodziło kobietę, zasłaniającą własną piersią Nerissę. Dziewczynka wylądowała w Ministerstwie Magii z umierającą matką na rękach. Szczęśliwie jej zeznania pozwoliły na schwytanie Śmierciożercy i umieszczenie go w Azkabanie. Choć nie wróciło to życia jej matce, Ness znajdowała w tym pewną pociechę.

Ponieważ Blackowie jej nie uznawali, po śmierci Cassiopei została przyjęta przez Flintów, rodzinę, z którą matka zawsze była niezwykle blisko. Mord, którego była świadkiem, na zawsze ją zmienił. Choć wciąż zajmowała stanowisko szukającej w drużynie Slytherinu, porzuciła ambicje zostania profesjonalnym graczem na rzecz walki ze Śmierciożercami.

Po ukończeniu szkoły dostała się na staż w Biurze Aurorów, jednak po jego ukończeniu nie zdecydowała się zostać. Uznała, że zasady Ministerstwa ograniczałyby ją. Zamiast tego została wolnym strzelcem - łowcą nagród, okazjonalnie artefaktów. I tak przemierzała świat w poszukiwaniu cennych, magicznych przedmiotów, co czasem oznaczało grabież niebezpiecznych grobowców albo cudzych domów, albo w poszukiwaniu innych śmiertelnych zagrożeń - głównie w postaci przestępców i degeneratów, w szczególności Śmierciożerców. To szybko przyciągnęło uwagę Dumbledora i wkrótce wtajemniczył ją w świat Zakonu Feniksa. Zaczęło zdarzać się jej także uciekać z magicznego świata w mugolski - postanowiła więc skupić się bardziej na własnym ciele - sprawności fizycznej w kontekście wykorzystania jej do zrobienia komuś krzywdy. Nie mogła czarować publicznie, a musiała przecież w jakiś sposób radzić sobie w niemagicznym półświatku; jakiś czas temu nabyła również umiejętność prowadzenia niemagicznych pojazdów - roweru, motocykla i samochodu.

RelacjeEdytuj

PostaćEdytuj

Treść.

PostaćEdytuj

Treść.

WyglądEdytuj

Chodzi wyprostowana i z uniesionym podbródkiem w sposób, który emanuje pewnością siebie, władczością i czymś, co onieśmiela. Jej krok jest miękki i pełen gracji, ale jednocześnie drapieżny - przypomina skradającą się bądź maszerującą dumnie pumę. Sylwetkę ma szczupłą i atletyczną, z zarysowanymi mięśniami, ale jednocześnie w kobiecy sposób zaokrągloną w biodrach i biuście. Smukła, wysoka, z długimi nogami i wąską talią, mogłaby być pociągająca, gdyby nie rzucane wkoło groźne spojrzenia i grymas, który jeśli zmienia się w uśmiech, to najczęściej kpiący bądź tryumfalny.

Nie posiada niczego, co rzuca się w oczy - wszystko to, co interesujące najczęściej skryte jest pod płaszczem z kapturem albo bluzą z długimi rękawami; jej drobne piegi i pieprzyki na twarzy ukryte są zwykle w cieniu. Doskonale wtapia się w tłum na ulicy Pokątnej, ale nie sposób byłoby jej nie zauważyć, gdyby tak ubrana przemykała bardziej prestiżowymi dzielnicami.

Ma trzy kolczyki w lewym uchu i sześć w prawym, w poprzek języka i pod obojczykami, a nawet w sutkach. Gdzieniegdzie można znaleźć na jej ciele drobniutkie pieprzyki, wszędzie zaś mniejsze lub większe blizny, zwłaszcza na dłoniach i przedramionach. Największa, po poparzeniu, pokrywa cały jej lewy bark i łopatkę, sięgając niemal do lędźwi. Posiada także grubą bliznę z lewego boku szyi, ciągnącą się prawie do połączenia obojczyków oraz cienką na czole, tuż pod linią włosów, w okolicy skroni i jedną na brodzie. Większość z nich to pamiątki po walkach i pułapkach, przed którymi nie udało jej się całkiem umknąć, ale miała także starcia ze zwierzętami - na prawym udzie została jej ogromna blizna po zębach mantykory, a na biodrze cztery równoległe szramy po pazurach sfinksa. Ma parę tatuaży, ale na największą uwagę zasługuje magiczny rękaw pokrywający jej lewe ramię, w tym dużą część blizny. Przedstawia walczące w mroku i obsypanych kwieciem gałęziach kruka i węża.

Jej styl można najtrafniej określić czterema słowami: typ spod ciemnej gwiazdy. Nosi ciężkie, sznurowane botki na wysokim, grubym obcasie, skórę, wyświechtane koszulki i podziurawione swetry i bluzy z głębokim kapturem, obcisłe, nierzadko poprzecierane spodnie w punkowym stylu. Do tego mocny makijaż i zmierzwiony włos. Jej strój jest niechlujny i drapieżny, w fasonach zgodnych raczej z czarodziejską modą, ale także z domieszkami zaczerpniętymi od mugoli, nie przywodzi na myśl niczego dobrego. Decyduje się na inne ubrania tylko i wyłącznie, jeśli zmusza ją do tego sytuacja - głównie przykrywka, która wymaga wykreowania postaci o konkretnym ubiorze.

UsposobienieEdytuj

Nieco zgorzkniała i uzależniona od adrenaliny samotniczka nienawidząca zasad i ograniczeń na drodze osobistej vendetty przeciwko Śmierciożercom i Voldemortowi. Nie walczy z nimi dlatego, że to szlachetne i należy, ale dlatego, że przez nich miała zniszczone życie - wciąż szerzą poglądy, które jej ujmują. Nie może znieść nie tylko tego, że duża liczba czystokrwistych patrzy na nią jakby była jakaś gorsza, ale wciąż panuje stereotyp, że mieszańcy nie są tak potężni. Nienawidzi patrzenia na innych przez status ich krwi i pochodzenie. Jej własna rodzina ją przez to odrzuciła - nawet więcej, nie wymazała, a wręcz nie uznała jej istnienia; gdyby mogli, odarliby ją z nazwiska Black, którego ich zdaniem nie jest godna. Walczy o swoją wolność. Jeśli tacy, jak oni dojdą do władzy, jej prawo do uprawiania magii, a nawet uznanie jej za równego i pełnoprawnego człowieka i obywatela, zostanie podważone. Wolność i swoboda są dla niej wszystkim, więc w walkę tę wkłada całe swoje serce. Z radością łamie ludziom kości i rzuca nawet najokrutniejsze klątwy, ale jeszcze nigdy nikogo nie zabiła, nigdy nie przekroczyła tej granicy.

Uwielbia kawę, skórę i gin. Prawdopodobnie alkoholiczka, ale kto by się tym przejmował, kiedy na świecie jest tyle przestępców do spacyfikowania i tajemnic do odkrycia.

Zdolności magiczneEdytuj

Opanowała podstawy zielarstwa i eliksirów, ale podczas edukacji w Hogwarcie nie była w nich orłem. Najwięcej nauczyła się podczas swoich podróży - eksperymentalnie. Może się więc poszczycić niemałą wiedzą dotyczącą ziół i mikstur, ale znajomość ta ogranicza się do ich praktycznego zastosowania, w szczególności tych, które używane są w starożytnych, magicznych grobowcach i wykorzystywane przez przestępców.

Nie pamięta, jak dokładnie zaliczyła historię, astronomię i wróżbiarstwo, ale nigdy nie przeznaczała na ich naukę dodatkowego czasu, a z lekcji zdarzało się jej urwać. Na mugoloznawstwo i numerologię nie uczęszczała, ale o pierwszym nauczyła się sporo w terenie.

Przodowała w zaklęciach, transmutacji, obrony przed czarną magią i runach. Uwielbiała się pojedynkować i była w tym naprawdę niezła, podobnie w Quidditchu.

Od czasów szkolnych nie rozwijała swojej znajomości zaklęć transmutacyjnych (poza tymi, których można użyć w pościgu za przestępcą albo włamie do magicznej rezydencji i grabieży grobowca); w ogóle niespecjalnie poszerzała wiedzę w dziedzinach, których nie wykorzystuje na co dzień. Z zaklęć uzdrawiających jest totalnie zielona; liznęła za to nieco czarnej magii. Uważa ją za skuteczne narzędzie przeciwko Śmierciożercom - mało który spodziewa się jej znajomości i wykorzystania po aurorach i członkach Zakonu Feniksa.

Poza tym posiada niezły arsenał czarów defensywnych i ofensywnych, z których kiedyś korzystała w pojedynkach, a teraz w rzeczywistych walkach.